190
REGISTRES D
[i549]
Conseillers de Iad. Ville; a esté conclud que, ac­tendu que led. deffunct avoit esté seullement esleu Eschevin et n'avoit esté institué ne faict le serment aud. estat -1-, que les Prevost des Marchans et Esche­vins n'yroient audict enterrement en forme de Corps de Ville.
Marchans, Pomereu, Courtin et Soly, Eschevins, ont esté assemblez ladicte aprèsdynée, pour y ad­viser.
Et après ce que mond. sr le Prevost des Marchans a mys la matiere en deliberation entre eulx seulz, parce qu'ilz estoient trop pressez pour assembler les
CXCVI [CXLV].
- Sire Oudart Hennequin, Conseiller de ville.
4 septembre i54g. (Fol. 166 v°.)
Du mercredi, 1111e jour de Septembre mil v'xlix.
En assemblée, le jourd'uy faicte, de Mess" les Prevost des Marchans, Eschevins et Conseillers de lad. Ville, pour proceder à l'eslection d'ung Con­seiller de lad. Ville, au lieu de feu sire Jehan Lelieur qui est decedé; en laquelle se sont trouvez, c'est assavoir :
Monsr le Prevost des Marchans, me Claude Guyot;
Mess" Soly, Courtin, Pomereu, Eschevins;
Mess" Luillier, President des Comptes, Viole, sr d'Athis, Dudrac, de l'Ospital, Berthelemy, M. de Bragelongne, Courtin, Perdrier, de Thou, Paillart, T. de Bragelongne, Lecomte, Larcher, D. Berthe­lemy, Lelievre, Vivyen, Croquet, tous Conseillers d'icelle Ville;
Après ce que mond. sr le Prevost des Marchans a proposé le decez et trespas dud. feu sire Jehan Lelieur, au lieu duquel estoit requis eslire ung Conseiller de ville homme de bien. Et la matiere mise en deliberation, a esté esleu par lous les dessus-diclz maistre Oudart Hennequin, bourgeois de Pa­ris, par protestation qu'ilz n'entendent aucunement desroger à l'edit du Roy sur le faict des eslections des officiers de ville, parce que led. Hennequin est pourveu de par le Roy de quelque office de Con­trerollé.
Ce fait, a esté mandé led. Hennequin, lequel est comparu et a faict le serment en la maniere acous­tumée, soubz les protestations dessusdictes.
CXCVII [CXLVI]. ---- ÂSSEMRLEE POUR GARDER LES PREVILLEGES DE LA VlLLE.
4 septembre 1549. (Fol. -G/-)
Aujourd'uy, après l'eslection faicte dud. Conseiller de ville, au lieu de feu sire Jehan Lelieur qui est decedé, a esté advisé par mess" les Prevost des Mar­chans, Eschevins et xxim Conseillers de lad. Ville, que, suyvant la deliberation du Conseil d'icelle du xvii0 jour de Janvier dernier, on doibt poursuivre continuellement et le plus dilligemment que faire cc pourra envers le Roy et nosseigneurs de son Con­seil Privé la confirmation des previlleiges de lad. Ville, specialement le previlleige donné par le feu Roy Loys unziesme de povoir par icelle Ville com­mettre ung Contrerolleur et Maistre d'Artillerye, icel­luy previlleige confirmé par le feu Roy Françoys, que Dieu absolve, et demander aud. seigneur qu'il luy plaise faire tant de bien à sa Ville cappitalle de
Paris de révoquer, casser et adnuller certaine pro­vision dud. office de Contrerolleur des deniers com­mungs, dons et octroiz d'icelle Ville, nagueres obte­nu dud. seigneur par maistre Robert de Beauvais'-', Procureur en la Chambre des Comptes, lequel par sa provision n'a donné à entendre lesd, previlleges mais l'a obtenu par surprinse; et qu'il plaise au Roy faire declaration pareille que feist le feu Roy son pere, à qui Dieu face pardon, lequel avoit aussi donné semblable provision par surprinse à feu Au­bert Beauclerc, laquelle ilrevocjua et adnulla, ayant entendu lesd, previlleiges, et réintégrer lad. Villo en sesd, previlleiges. Laquelle Ville fera, s'il est be­soing, semblable remboursement qui fut faict du temps dud. feu Roy.
O Jean Lelieur avait été élu le 16 août précédent, avec Antoine Soly. Il fut remplacé comme échevin par Guillaume Chouart, ou Choart, marchand drapier.
'2) L'affaire du Contrôleur des deniers communs avait déjà, au commencement de l'année, longuement occupé le Bureau de la Ville. Voir particulièrement au 17 janvier i54g, p. i46-i5o ci-dessus, où nous avons donné quelques éclaircissements sur les lettres de Louis XI et de François Ier, dont il est de nouveau question ici.